De 30km per uur zone in de Voordries wordt door velen niet gerespecteerd. De straat is breed en leent zich er helaas toe om te snel te rijden.
Doordat je vanaf de Braemkasteelstraat uit beide richtingen de Jules Mac Leodstraat mag in en uitrijden onstaat er een heel onduidelijke verkeerssituatie voor zowel voetgangers, fietsers als automobilisten. Voorrang van rechts geven en/of krijgen is quasi onmogelijk. (afb. rechts rood)
Een oplossing zou hier kunnen zijn om alle verkeer in één richting rond te laten rijden. (afb. rechts groen)
Wie als fietser al eens de oversteek vanuit de Hippoliet persoonsstraat naar de Breamkasteelstraat heeft gewaagd, weet dat automobilisten te laat zien dat er iemand uit deze straat rijdt - hier je voorrang van rechts nemen is levensgevaarlijk.
Hier zou een oplossing ten gunste van de zichtbaarheid mogelijk moeten zijn. Onder meer de wagens die te dicht bij het kruispunt geparkeerd staan blokkeren het zicht (zie rode cirkel op foto).
Een mooi fietspad, maar het stopt plots ...
Een onfortuinlijke samenkomst van te veel straten maakt het oversteken voor de zwakke weggebruikers een huzarenstukje.
Op te weinig plaatsen zijn verlaagde boordstenen. Dit is niet alleen voor onze kleine fietsers een obstakel waar ze niet zonder hulp over kunnen. Dit is ook een probleem voor ook wie moeilijker te been is of wie met rolstoel of buggy wil oversteken.
Moeilijker over de boordsteen gaan betekend ook langer stil staan op de straat, wat op verschillende plaatsen gevaarlijk kan zijn
bij heraanleg en werken stelselmatig voorzien
Het engagement van de stad Gent om voor elk kind op een korte afstand een speeltuin in de nabijheid te creëren is iets wat onze kinderen toejuichen. Dat dit bijdraagt aan een socialere buurt hoeft geen betoog. Hier verdient de stad meer dan één pluim.
based upon a template by 1stwebdesigner.com
Made by Jon Waterschoot for Verkeerswerkgroep 't Groen Drieske